Google Moja Firma. Dlaczego? Po co? Jak?

image01 2

Dlaczego potrzebujesz konta Google Moja Firma

Nie wiesz, czy potrzebujesz konta Google Moja Firma? Oto dlaczego warto rozważyć tę decyzję.
A jak już jesteś przekonany, przejdź od razu do instrukcji jak je utworzyć. TUTAJ

Daj się znaleźć.

Bez wątpienia wyszukujemy w internecie. Nawet jeśli prowadzisz staroświecki sklep stacjonarny, Twoi klienci i potencjalni klienci są online. I właśnie tam zazwyczaj rozpoczynają wyszukiwanie Twojej firmy, produktów lub usług.

Niezależnie od tego, czy zależy ci na klientach bezpośrednio w siedzibie firmy, czy na stronie internetowej, wyszukiwarka Google jest najlepszą stroną odsyłającą. Konto Google Moja Firma gwarantuje, że gdy ktoś wyszuka Twoją firmę w wyszukiwarce Google i Mapach Google, znajdzie ją. Gdy to zrobią, na twoim profilu pojawią się informacje, gdzie i jak odwiedzić Twój sklep, niezależnie od tego, czy masz adres internetowy, czy fizyczny.

Konta Google Moja Firma poprawiają także lokalne SEO. Kiedy więc ktoś Cię szuka z twojej okolicy, twój profil pojawia się na pierwszej stronie, a nie na drugiej lub gorszej.

Nawet jeśli jesteś już obecny w sieci, konto firmowe Google zapewnia świetne wyniki wyświetleń. Konta zapewniają również dostęp do narzędzi analitycznych, umożliwiając dostrojenie płatnych i bezpłatnych strategii reklamowych.

Informuj klientów

Nie pozwól klientom zgadywać, na temat ważnych szczegółów Twojej firmy. Upewnij się, że gdy ktoś szuka Twojej firmy, znajduje wiarygodne informacje prosto ze źródła.

Twoja wizytówka w Google Moja Firma zawiera informacje kontaktowe, godziny pracy i inne istotne szczegóły. Możesz publikować aktualizacje, aby udostępnić swoje rozszerzone usługi, informacje o tymczasowym zamknięciu lub ponownym otwarciu (funkcja szczególnie przydatna w sytuacjach awaryjnych, takich jak COVID-19). Konta firmowe Google mają silne lokalne SEO, więc informacje, które udostępniasz, będą miały wyższą pozycję niż inne witryny.

Dezinformacja może prowadzić do złych doświadczeń klientów i utraconych szans. Wyobraź sobie zawód, jaki odczuwa klient, gdy udaje się do Twojego sklepu i okazuje się, że jest on zamknięty. A może jesteś otwarty, ale potencjalny klient wybrał konkurenta, ponieważ nie był tego pewien.

Pamiętaj. Konto Google Moja Firma pozwala ci informować klientów.

Zwiększ zaufanie konsumentów

Profil Google Moja Firma zwiększa wiarygodność Twojej firmy. Klienci o 70% częściej odwiedzają firmy, które mają wizytówkę w Google Moja Firma.

Inne badanie wykazało, że firmy, które mają kompletne informacje o firmie w Google, dwukrotnie częściej zdobywają zaufanie klientów.

Zaufanie jest kluczowym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych, im bardziej konsument czuje się pewny siebie, tym większe jest prawdopodobieństwo, że dokona zakupu. Wiarygodność uzyskana dzięki Google wystarczy, aby skłonić ludzi do odwiedzenia Twojego sklepu o 38%, a o 29% do zakupu.

Opinie z Google Moja Firma również pomagają budować zaufanie. Z badań Think With Google wynika, że 88% konsumentów ufa recenzjom internetowym w takim samym stopniu, jak osobistym rekomendacjom.

(A teraz.)

 

Jak skonfigurować Google Moja Firma

Wykonaj poniższe czynności, aby utworzyć swój profil Google Moja Firma.

Krok 1: Zaloguj się w Google Moja Firma

Wejdź na www.google.com/business, aby się zalogować. Możesz zalogować się na istniejące konto Google lub utworzyć nowe. Jeśli jesteś już zalogowany, przejdź do następnego kroku.

tworzenie konta

Krok 2: Dodaj swoją firmę

Wpisz nazwę swojej firmy. Jeśli nie pojawi się w menu rozwijanym, kliknij Dodaj swoją firmę do Google . Następnie wybierz odpowiednią kategorię dla swojej firmy.

Dodawanie nazwy

kategoria

Krok 3: Podaj swoją lokalizację

Jeśli masz lokalizację fizyczną, którą klienci mogą odwiedzać, wybierz Tak. Następnie dodaj swój adres. Możesz również zostać poproszony o umieszczenie znacznika lokalizacji na mapie. Jeśli Twoja firma nie ma lokalizacji, którą klienci mogą odwiedzić, ale oferuje usługę lub dostawę, możesz podać obszar działalności.

lokalizacia krok 1

lokalizacia krok 2

lokalizacia krok 3Krok 4: Podaj swoje dane kontaktowe

Wpisz numer telefonu i adres witryny firmy, aby klienci mogli się z Tobą skontaktować. Jeśli korzystasz ze strony na Facebooku, a nie ze strony internetowej, możesz ją dodać.

dane kontaktowe

Krok 5: Zakończ aukcję i zarządzaj nią.

Zaznacz Tak, jeśli chcesz otrzymywać aktualizacje i powiadomienia. Następnie kliknij Zakończ. Zostaniesz poproszony o zweryfikowanie swojej firmy.

koniec

weryfikacja

 

Krok 6: Optymalizacja

Polecam cię również o zoptymalizowanie swojej wizytówki, czyli dodanie loga zdjęć, opisu. Wszystko będzie miało znaczenie gdy potencjalny klient ja odwiedzi.

Jeżeli pomogłem, prosiłbym cię, abyś wystawił mi opinie właśnie bezpośrednio na mojej wizytówce.
Moja wizytówka 😀